Přeskočit na hlavní obsah

Cestuju, tedy žiju


Dříve jsem znala jen dva typy cestování. Ten první byl jednoduchý. Šlo jen o to, dopravit se k moři, tam si lehnout (nejlépe k bazénu) a čtrnáct dní se válet na jednom místě (tedy s občasnými pochůzkami po městě na zmrzlinu). Druhý typ jsem většinou absolvovala se školou, sestával se z cesty autobusem, špatného jídla a návštěv památek, které mi byly ukradené.
Až nyní jsem ale objevila, co to cestování vlastně znamená. A tenhle můj nově objevený druh cestování je mi nejmilejší.
Určitý podíl má i místo, kam jsem se vydala, protože Berlín je město, které vás musí chytnout za srdce. Věřím, že je to taková femme fatale mezi městy. Možná se mi tam tak líbilo i díky tomu, že je to ráj hipstrů. A i když mi nechutná kafe s tonicem, které se teď hojně pije, tak trochu hipster jsem. (Club maté byl povinnost!)
Třetí typ cestování nenese žádnou krátkou charakteristiku, protože je nepopsatelný. Ale i přesto se o to pokusím. Je to přesně ta chvíle, když jdu po městě a dívám se na každý dům, přemýšlím, kdo v nich asi bydlí, dívám se do oken a sem tam za nimi někoho spatřím. Třeba pána, co seděl u stolu obklopen květinami jako v pralese. Nebo opuštěnou krabici plnou knih na schodech. Dívám se na pomalovanou berlínskou zeď a uvědomuji si, jakou strašnou tíhu svým obyvatelům přinášela. Připadám si jako v pohádce, když se procházím po starém vlakovém nádraží nyní zaplněném kluby a bary. Sedávám v parku, kam každý večer usedají místní a zatímco pro ně je to obyčejný večer, já se cítím výjimečně. Obdivuji teplo a čistotu berlínského metra, zatímco ostatní si čtou znuděně noviny. Nasávám vzduch, který voní po šeříku a vonných tyčinkách. Piju víno na Alexanderplatzu, před sebou nejkultovnější věž a sleduju lidi, pro které je to jen přestupní stanice. Jaké by to bylo, kdybych tu věž vídala každý den? Kdybych ji míjela cestou do práce, kdybych ji viděla z okna svého bytu...
To vše mě dovádí k tomu, že tohle cestování znamená žít přítomným okamžikem. Člověk vnímá naprosto všechno, to, co místní už dávno začali přehlížet. Stejně tak, jako to my přehlížíme tam, kde to známe.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Proč zavolat Tylera Durdena a zapálit si byt

Když jsem si několik let zpátky zařizovala svůj první pronajatý pokojík, měla jsem absolutní představu, jak bude vypadat. Byla jsem až posedlá. Nutně jsem potřebovala bílý konferenční stolek LACK, lampu s papírovým stínidlem DUDERÖ, bílou skříň, bílý psací stůl a bylinky v papírových kelímcích. To vše samozřejmě hned. Obtěžkaná taškami z Ikei jsem se vydala do svého budoucího hnízda. Když jsem si vše zařídila přesně tak, jak jsem si to vysnila, bylo to naprosto dokonalé. Večery jsem trávila u oblíbeného seriálu s popcornem a skleničkou Martini (mimochodem tu skleničku na Martini jsem samozřejmě také musela mít společně s velkou skleněnou mísou na popcorn). Byla tu jen taková věc. Těch všech věcí, které k sobě tak skvělě ladily, jsem si ani moc neužila, protože jsem zažívala celkem náročný školní rok a ve škole jsem trávila většinu času. Na další byt jsem se stěhovala se svým stolečkem LACK a dvěma IKEA taškami, kde jsem měla nádobí, oblečení a učení. Nic víc. Tak nějak jsem nepotře

Podcast is the new Youtube!

Když přišla vlna Youtube a youtuberů, samozřejmě jsem nezaostávala a sledovala životy naprosto neznámých lidí. Viděla jsem každé nové video svých oblíbenců, vlogy, hauly, všechno. Postupem času mě to omrzelo a skoro až začalo vadit. Přijde mi, že z Youtube se stala spíš selfpromo a reklamní platforma a už mě ta všudepřítomná reklama nebaví. Nyní mám však novou zábavu a myslím, že i celkem prospěšnou. Zamilovala jsem si totiž hipsterské poslouchání podcastů . Že už jsem tak trochu hipster stejně dávno víte, takže není překvapením, že si k matche ze zavařovačky pustím do sluchátek podcast. Nejdříve jsem poslouchala podcasty přes Spotify, například Guys We F****d , kam si Corinne a Krystyna zvaly chlapce, se kterými před lety něco měly. Sice to bylo občas vtipné poslouchání, ale bez nějaké další přidané hodnoty. Jeden čas jsem také dodržovala své malé předsevzetí "každý den jeden TED talks" , což mi mnohdy úplně nevycházelo, takže to skončilo tak, že jsem týden neposlouchala a

Stalo se #1

Nemám twitter. A facebookový statusy už nepíšu. Takže všechny svoje zajímavý příhody ze života zapisuju na disk. A abyste pochopili můj život, o některý se prostě musím podělit. 17.3. Jednou jsem našla nějaký seznam bodů, co dělají hipstři. Skoro vše na mě sedělo, i když jsem to nechtěla přiznat. Akorát jsem tenkrát nevěděla, co to znamená ambient hudba. Tak teď to poslouchám. 18.3. V rámci šetření jsem byla donucena zrušit si předplatné Apple music. A to je ten bod, kdy si fakt říkám, že jsem chudá. Takhle mi nebylo ani tenkrát, když jsem měla na účtě 17 korun a týden před sebou. Ta bezmoc, kdy si nemůžu pustit svůj chill playlist je prostě opravdu tíživá. 19.3. Řekla jsem si, že budu minimalista. A že si už nebudu nic kupovat. Pak jsem šla koupit rohlíky a přišla jsem s botama. Ne jenom s jedním párem. Se dvěma. 26.4. Dnešní skóre: K zubařce jsem dorazila v 11:30, akorát je středa a měla jsem tam být v pondělí. Rozbito hrnečků přesně: 3 ks. A jedna přejetá zastávka. O