Přeskočit na hlavní obsah

Podcast is the new Youtube!

Když přišla vlna Youtube a youtuberů, samozřejmě jsem nezaostávala a sledovala životy naprosto neznámých lidí. Viděla jsem každé nové video svých oblíbenců, vlogy, hauly, všechno. Postupem času mě to omrzelo a skoro až začalo vadit. Přijde mi, že z Youtube se stala spíš selfpromo a reklamní platforma a už mě ta všudepřítomná reklama nebaví. Nyní mám však novou zábavu a myslím, že i celkem prospěšnou. Zamilovala jsem si totiž hipsterské poslouchání podcastů. Že už jsem tak trochu hipster stejně dávno víte, takže není překvapením, že si k matche ze zavařovačky pustím do sluchátek podcast.
Nejdříve jsem poslouchala podcasty přes Spotify, například Guys We F****d, kam si Corinne a Krystyna zvaly chlapce, se kterými před lety něco měly. Sice to bylo občas vtipné poslouchání, ale bez nějaké další přidané hodnoty. Jeden čas jsem také dodržovala své malé předsevzetí "každý den jeden TED talks", což mi mnohdy úplně nevycházelo, takže to skončilo tak, že jsem týden neposlouchala a pak sjela na jeden zátah třeba deset dílů. Navíc to tedy není úplně podcast, ale můžete to tak brát. Úplně nejlepší a dokonce české podcasty jsou podle mě ty na Radiu Wave.
Jako první jsem začala poslouchat Buchty, pořad o všem a o ničem s Ivanou Veselkovou a Zuzanou Fuksovou. Holky si k sobě vždy pozvou hosta nebo hostku a rozebírají takové ty normální věci, který občas rozebírá každý. Občas mají dobré a občas slabší díly. Je to vtipné a nenáročné poslouchání, vhodné třeba do tramvaje, ale zase pozor na menší výbuchy smíchu, tudíž vhodnější se mi to zdá na procházky nebo vaření. Celkově podcasty jsou skvělý, když zrovna vaříte!
Abyste si nemysleli, že jsem jen samá zábava, tak mám také ráda Otevřené hlavy, které jsou většinou vedeny formou rozhovorů se zahraničními experty (na cokoli). Baví mě i Kompot, který je primárně o popkultuře, jedná se o rozhovory třeba s herci nebo malíři.
Jelikož jsem filmový nadšenec (dokonce jsem si založila konečně profil na čsfd!), velmi ráda si poslechnu Čelisti, kde se probírají filmové novinky, takže si můžu udělat představu o tom, na co se vyplatí vyrazit do kina a co je naopak propadák. S tím trochu souvisí i DokuVlna. Miluju dokumenty. Mohla bych na ně koukat od rána do večera. Je to asi můj nejoblíbenější filmový žánr vůbec, takže co jiného bych měla poslouchat v podcastech než audiodokumenty? DokuVlnu opravdu doporučuji, jsou to hodně kvalitní podcasty, u kterých se ale moc nenasmějete, jelikož jsou o vážných tématech. Například audiodokument o setkání studentky a zarytého komunisty nebo o člověku, který si naplánoval svoji vlastní sebevraždu.
Dalšími vážnějšími tématy se zabývají podcasty v pořadu Přes čáru. Většinou se jedná o socioekonomické, kulturní a společenské problémy. A to já ráda.
A taky ráda objevuji nové a nové pořady, kterými si můžu krátit cesty, uklízení, vaření, žehlení a vlastně cokoliv. Ještě pořád mám spoustu neprobádaných vod. Snad jsem vás trochu inspirovala k nenásilnému rozšíření obzorů. Pokud taky posloucháte, určitě budu ráda, když napíšete své oblíbené pořady.

Komentáře

  1. asi stárnu, neb ytb šílenství jsem se obloukem vyhla a o tom, že teď frčí poslouchání podcastů čtu prvně.
    dokumenty mám taky moc ráda, o přírodě, o vesmíru, o podmořským světě, ale právě proto, že se na to dobře kouká, takže bych si je v podobě podcastu stejně nevybrala.
    ale i tak dík za rozšíření obzorů, měla bych se asi trochu probrat ať zjistim, co se kde děje :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je zajímavé, určitě se na nějaké podcasty podívám, mám totiž dlouhou cestu domů a ráda u toho něco poslouchám :D
    Co se týče mě, tak já ráda poslouchám audioknihy. Na spotify jsem našla audioknihu Po strništi bos a je to dokonalý! Pak také sjíždím audioknihy na Youtube: Harry Potter (nejlepší jsou ty první díly, které vypráví Lábus) a ještě Saturnin a Malý princ :D
    Jdu si za svým snem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na audioknihy se taky chystám! Stáhla jsem si do počítače Norské dřevo od Haruki Murakamiho, ale v mobilu bych to uvítala o trochu víc, takže musím víc prohledat spotify:)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Proč zavolat Tylera Durdena a zapálit si byt

Když jsem si několik let zpátky zařizovala svůj první pronajatý pokojík, měla jsem absolutní představu, jak bude vypadat. Byla jsem až posedlá. Nutně jsem potřebovala bílý konferenční stolek LACK, lampu s papírovým stínidlem DUDERÖ, bílou skříň, bílý psací stůl a bylinky v papírových kelímcích. To vše samozřejmě hned. Obtěžkaná taškami z Ikei jsem se vydala do svého budoucího hnízda. Když jsem si vše zařídila přesně tak, jak jsem si to vysnila, bylo to naprosto dokonalé. Večery jsem trávila u oblíbeného seriálu s popcornem a skleničkou Martini (mimochodem tu skleničku na Martini jsem samozřejmě také musela mít společně s velkou skleněnou mísou na popcorn). Byla tu jen taková věc. Těch všech věcí, které k sobě tak skvělě ladily, jsem si ani moc neužila, protože jsem zažívala celkem náročný školní rok a ve škole jsem trávila většinu času. Na další byt jsem se stěhovala se svým stolečkem LACK a dvěma IKEA taškami, kde jsem měla nádobí, oblečení a učení. Nic víc. Tak nějak jsem nepotře

Stalo se #1

Nemám twitter. A facebookový statusy už nepíšu. Takže všechny svoje zajímavý příhody ze života zapisuju na disk. A abyste pochopili můj život, o některý se prostě musím podělit. 17.3. Jednou jsem našla nějaký seznam bodů, co dělají hipstři. Skoro vše na mě sedělo, i když jsem to nechtěla přiznat. Akorát jsem tenkrát nevěděla, co to znamená ambient hudba. Tak teď to poslouchám. 18.3. V rámci šetření jsem byla donucena zrušit si předplatné Apple music. A to je ten bod, kdy si fakt říkám, že jsem chudá. Takhle mi nebylo ani tenkrát, když jsem měla na účtě 17 korun a týden před sebou. Ta bezmoc, kdy si nemůžu pustit svůj chill playlist je prostě opravdu tíživá. 19.3. Řekla jsem si, že budu minimalista. A že si už nebudu nic kupovat. Pak jsem šla koupit rohlíky a přišla jsem s botama. Ne jenom s jedním párem. Se dvěma. 26.4. Dnešní skóre: K zubařce jsem dorazila v 11:30, akorát je středa a měla jsem tam být v pondělí. Rozbito hrnečků přesně: 3 ks. A jedna přejetá zastávka. O